پرورش گل و گیاه آپارتمانی

پرورش گل و گیاه آپارتمانی

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

کاکتوس بشکه ای (خمره ای)

شنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۵۳ ق.ظ

کاکتوس بشکه ای

کاکتوس بشکه ای گرد و مدور اسـت. در اطراف این گیاه شیار‌هایی وجوددارد کـه تیغ و خار از آنجا رشدکرده اند. این گیاه در ماه‌های اردیبهشت و خرداد گل داده کـه بـه رنگ قرمز یا زرد هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۸ ، ۱۱:۵۳

بامبو

سه شنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۴۵ ق.ظ

بامبو

گیاهی که امروز به بامبو یا بامبوخوش‌شانس معروف است در واقع اصلا از خانواده نی‌ها یا خیزران‌ها نیست و از تیره Dracaena است با نام علمی Dracaena sanderiana و به اسامی تجاری دیگری مانند دراسینای روبانی، بلژیکی همیشه سبز، یا گیاه روبانی و بالاخره بامبو خوش‌شانس شناخته می‌شود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۹۸ ، ۱۱:۴۵

گل پیله آ

شنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۰۰ ب.ظ

گل پیله آ

گل پیله آ یا آلومینیومی یک گیاه عالی برای نگهداری در محیط خانه است چرا که برای رسیدگی به آن زحمت و دقت زیادی نیاز ندارید. تا زمانی که گیاه پیله آ آب و نور خورشید را به همان میزانی که نیاز دارد دریافت می‌کند، به مدت سال‌ها می‌تواند زینت‌بخش گلخانه‌ی کوچک آپارتمان‌تان باشد. 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۸ ، ۱۲:۰۰

زنجبیل

پنجشنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۳۱ ب.ظ

زنجفیل

زنجبیل گیاهی پایا، و بومی نواحی چین و هند است. به لحاظ علمی به این گیاه زینجیبر آفیسینال (Zingiber officinale) می‌گویند. گیاه زنجبیل یکی از ارزشمندترین داروها در طب آیورودا به شمار می‌رود. زنجبیل را معمولا به عنوان ریشه‌ی گیاه می‌شناسند، ولی در حقیقت، بخشی از یک ساقه‌ی زیرزمینی به نام ریزوم یا زمین ساقه است. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ خرداد ۹۸ ، ۱۲:۳۱

رزماری

چهارشنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۰۵ ب.ظ

رزماری، گیاه بومی نواحی مدیترانه است. این گیاه به‌ عنوان چاشنی در غذاها کاربرد فراوانی دارد. دلیل استفاده از این گیاه تنها به‌خاطر بو و طعم آن نیست، بلکه خواص فراوان این گیاه برای سلامتی نیز عاملی برای استفاده از آن در غذاهای مختلف شده است. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ خرداد ۹۸ ، ۱۲:۰۵