پرورش گل و گیاه آپارتمانی

پرورش گل و گیاه آپارتمانی

کاکتوس اپونتیا میکروداسیس (کاکتوس گوش خرگوشی)

يكشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۴:۴۰ ب.ظ

 کاکتوس اپونتیا میکروداسیس

کاکتوس اپونتیا میکروداسیس با نام اپونتیا راکتی یا زبان مادرشوهر شناخته شده است و دارای ظاهری بسیار زیبا می باشد بطوریکه روی سطح آن پوشیده از خارهای بزرگ و کوچک تیز است و در صورت تماس با پوست می تواند ایجاد حساسیت نماید و در پوست فرو رود، اگر تمایل دارید کاکتوس اپونتیا میکروداسیس زیبا را لمس نمایید حتما از دستکش استفاده کنید.

زیستگاه اصلی کاکتوس گوش خرگوشی کشور مکزیک است. این گیاه دو بالشتک به شکل گوش خرگوش دارد. این بالشتک ها پوشیده از تیغ های قهوه ای رنگ هستند.

نگهداری تمام گونه های کاکتوس اپونتیا آسان است و کاکتوس گوش خرگوشی بسیار مقاوم می باشد و برای افرادی که زمان کافی برای رسیدگی به گیاه و کاکتوس را ندارند انتخابی مناسب می باشد.

این گیاه می تواند حدود ۶۰ تا ۹۰ سانتی متر رشد کند. اگر در تابستان، این گیاه به اندازه کافی در معرض نور قرار بگیرد، گل های سفید و میوه های بنفش رنگی را خواهد داد.



شرایط نگهداری کاکتوس اپونتیا میکروداسیس :


دما: 

کاکتوس اپونتیا میکروداسیس گیاه بسیار مقاومی است که دمایی در حدود ۵ تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد را می‌تواند تحمل کند ولی دمای مناسب برای رشد گیاه مابین ۱۸ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد می‌باشد. در زمستان برای خواب گیاه در دمای بین ۵ تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد نگهداری شود تا در بهار شاهد رشد بهتر و گلدهی آن باشید.

خاک: 

خاک با زهکشی برای اپونتیا مناسب می‌باشد. می‌توان از ماسه با مقداری پیت ماس یا کوکوپیت استفاده کرد. در فصل رشد می‌توان از کودهای NPK استفاده کرد.

نور: 

اپونتیاها به نور فراوان احتیاج دارند و در صورتی که در مکانی با نور کم نگهداری شود راکت‌های آن باریک رشد خواهد کرد. در تابستان از قرار دادن در مقابل نور مستقیم آفتاب خودداری کند.

کود:

هر دو هفته یکبار از کود مخصوص کاکتوس به منظور تقویت گیاه می توانید استفاده نمایید. 

تکثیر:

تکثیر اپونتیا راکتی از طریق بذر و قلمه انجام می شود

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی