پرورش گل و گیاه آپارتمانی

پرورش گل و گیاه آپارتمانی

گل پیله آ

شنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۰۰ ب.ظ

گل پیله آ

گل پیله آ یا آلومینیومی یک گیاه عالی برای نگهداری در محیط خانه است چرا که برای رسیدگی به آن زحمت و دقت زیادی نیاز ندارید. تا زمانی که گیاه پیله آ آب و نور خورشید را به همان میزانی که نیاز دارد دریافت می‌کند، به مدت سال‌ها می‌تواند زینت‌بخش گلخانه‌ی کوچک آپارتمان‌تان باشد. در این نوشتار با ما همراه باشید تا از روش های نگهداری گل پیله آ یا آلومینیومی نکات جالبی بخوانید.

برگ‌های گل پیله آ پرزدار هستند و خطوط نقره‌ای روی‌شان به چشم می‌خورد. گیاه پیله آ بومی چین و ویتنام است و یک گیاه آپارتمانی فوق‌العاده زیبا محسوب می‌شود.

نگهداری از گل پیله آ بسیار آسان است و معمولا در پرورش آن با مشکلی مواجه نخواهید شد. پیله آ به مدت ۴ سال و قبل از آن‌که بمیرد برگ‌هایی سبز و نقره‌ای خواهد داشت. این برگ‌ها به طور معمول کلفت و پهن هستند، و تا ۱۲ اینچ (۳۰ سانتی‌متر) طول و تا ۸ اینچ (۲۱ سانتی‌متر) پهنا دارند.

سیستم ریشه‌ی گیاه پیله آ گسترده است و در صورتی که به فضای بیش‌تری نیاز داشته باشد، گلدان را از بین می‌برد. باید سالی دو بار ریشه‌ی پیله آ را بررسی کنید تا در صورتی که به تغییر گلدان نیاز بود، قبل از شکستن گلدان فعلی اقدامات لازم را انجام بدهید.

گل پیله آ

روش نگهداری گل پیله آ:

نور: 

 نور پنجره افتاب گیر که از افتاب ظهر در امان است،بهترین نور برای این گیاه است،در صورت تاریک بودن هوا ساقه ها دراز و علفی و منحرف میگردند.در زمستان با شیشه پنجره در ارتباط نباشد.

دما :

گل پیله آ عاشق هوای خنک هستش و گرمی هوا موجب سوختگی نوک برگها میشه. که همه با این قضیه داستان دارند.حداکثر درجه حرارت در تابستان ۲۱ درجه و حداقل در زمستان ۱۵ درجه سانتی گراد است،درکل به هوای خنک احتیاج دارد در صورت گرم بودن دائم نوک برگها خشک میشود

آبیاری:

گیاه پیله آ باید در طول زمان‌های مختلف به طور متفاوتی آبیاری شود. در فصل بهار و تابستان، عمق حدودا ۷ میلی‌متری خاک باید مرطوب بماند. در طول پاییز و زمستان، قبل از آن‌که به گیاه آب بدهید، صبر کنید تا قسمت بالای خاک خشک شود. اجازه ندهید آب در زیر گلدانی بماند.

رطوبت:

رطوبت هوای معمولی گل پیله آ را خوشحال خواهد کرد. اگر خانه‌ی شما در طول زمستان بیش از حد خشک است، برگ‌های آن را هر روز با آب ساده مرطوب کنید.

تغذیه:

کمبود مواد غذایی خاک گلدان را با کودهای شیمیایی مخصوص گیاهان زینتی،هر دو هفته یکبار طبق دستور جبران کنید.

خاک مناسب:

گیاه پیله آ زندگی در خاک ماسه‌ای را ترجیح می‌دهد. یک قسمت ماسه‌ی تمیز (یا پرلیت) را با دو قسمت
تورب ترکیب کنید تا خاک مناسبی برای رشد سالم این گیاه آماده شود.

تعویض گلدان:

 در بهار از ساقه ها قلمه بگیرید و گلدان جدید تولید نمایید،گلدان مادری هرس شده کل توپی و چنبره ای به خود میگیرد.

تمیز نمودن برگها:

غبارپاشی ضمن تامین رطوبت برگهای گیاه را تمیز میکند،در صورت لزوم میتوانید از برس مخصوص استفاده کنید،از مواد براق کننده ی شیمیایی که باعث مسدود شدن روزنه ها در برگ میگردند،خودداری کنید.

تکثیر:

گیاه پیله آ از طریق قلمه زدن تکثیر می‌شود. قلمه‌ها را در اوایل بهار آماده کنید. اجازه دهید به مدت یک هفته یا تا زمانی که ریشه بدهند در آب بمانند. سپس آن‌ها را در گلدان حاوی خاک ماسه‌ای قرار بدهید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی