پرورش گل و گیاه آپارتمانی

پرورش گل و گیاه آپارتمانی

گام ۱:

گیاه مورد نظرتان باید متناسب با محل قرارگیری اش باشد. گیاهانی که با سایه سازگاری دارند در هرجای خانه می توانند باشند، حتی مقابل پنجره هایی که تابش آفتاب شرقی – غربی باشد. گیاهانی که به نور آفتاب نیاز دارند باید مستقیم در جهت تابش آفتاب باشند.
 

گام ۲:

گیاهتان را برحسب شرایط آب و هوایی منزلتان انتخاب کنید. گیاهانی که به نور آفتاب در طول سال نیاز دارند قادر به رشد در محیط های تاریک یا ابری نیستند، مگر اینکه بخواهید با لامپ آنها را رشد دهید. در مقابل، گیاهانی که به نور کمتر نیاز دارند در هرجایی می توانند رشد کنند.

گام ۳:

گیاه خود را با توجه به فضای موجود انتخاب کنید. گیاهان گلدار کوچک، کاکتوس و بامبو بهترین گیاهانی هستند که می توانید آنها را روی میز عصرانه تان یا هرجای کوچک دیگری جای دهید. گلدان های پنجره ای بهترین جا برای بوته ها هستند. اگر میخواهید یک چیز بزرگتر داشته باشید، یک درختچه مثل فیکوس (که به بنجامین فیکوس هم معروف اند) عالی به نظر می رسد.
 

گام ۴:

گیاهانی را انتخاب کنید که رنگ مورد علاقه شما را دارند. بعضی ها عاشق گیاهان یشمی یا سبز تیره اند، بعضی ها هم رنگ های روشن و عجیب غریبی مثل گیاه “پرنده بهشتی” را ترجیح می دهند شما که می توانید هر گیاهی با هر رنگی انتخاب کنید، پس چه بهتر که با سلیقه خودتان جور باشد.
 

گام ۵:

مراقبتی که از گیاهتان می خواهید داشته باشید را هم ملاک قرار دهید. مثلا کاکتوس و گیاهان همیشه سبز هیچ زحمتی ندارند. اما در مقابل بنفشه ها و گیاهان ظریف خیلی نازک نارنجی اند. اگر می دانید که شخصی نیستید که هر روز به آب و خاک گیاهتان برسید و مدام از آن مراقبت کنید، بهتر است این گونه گیاهان را نخرید. با خودتان رو راست باشید! یک دنیا گیاه وجود دارد که بدون مراقبت حتی از شما هم بیشتر عمر می کنند!
 

گام ۶:

به زمان گل دهی گیاهتان توجه کنید. هر گیاهی در یک ماه بخصوص گل می دهد. اگر گیاه خانگی تان را درست انتخاب کنید، خانه تان همیشه گل باران خواهد بود!