پرورش گل و گیاه آپارتمانی

پرورش گل و گیاه آپارتمانی

گل دراسنا

شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۱۰ ق.ظ

گل دراسنا (dracaena) از گیاهان محبوب و سر سخت به شمار می‌آید. این گیاه بیش از ۴۰ نوع دارد و خانواده بزرگی از گیاهان را دربرمی‌گیرد. گیاه دراسنا که به خون سیاوشان نیز معروف است، در همه جا رشد می‌کنند. انواع مختلف این گیاه بستگی به نوع و محدوده جغرافیای زندگی‌شان رشد متفاوتی را دارند اما به طور کلی رشد آن‌ها سخت و دشوار نیست.

اسم علمی گل دراسنا Dracaena marginata ، از خانواده Liliaceae میباشد. این جنس دارای ۴۰ گونه مختلف از درختچه های همیشه سبزاست. اغلب گونه های این جنس نخل مانند بوده و ریشه هایی دارند که درتمام طول، قطر یکسانی داشته و به رنگ زرد نارنجی می باشد. گونه marginata نسبت به شرایط مختلف آپارتمانی بسیار مقاوم است. برگهای خطر دارد که خشن و سبز رنگ هستندو گاهی دارای نوارهائی به رنگ زرد یا قرمز متمایل به قهوه ای می باشند. در مواقعی که خطوط زرد برگ زیاد باشد گیاه احتیاج به نور بیشتری دارد.

گل دراسنا

شرایط نگهداری گل دراسنا:


خاک :

خاک گل دراسنا پرچمی باید غنی و گلدان باید زهکشی خوبی داشته باشد. همچنین استفاده از کمپوست نیز توصیه می شود.

نور:

همه انواع دراسنا به خصوص درختان تیتانیوم و مارگیناتا می توانند در سایه، مقاوم باشند. دراکو می تواند در آفتاب کامل نیز مقاوم باشد و رشد کند.

کود دهی :

کود باید به صورت هفتگی یا هر دو هفته یکبار در طول تابستان یا استفاده از کودهای آهسته رهش در آغاز این فصل باشد.

آبیاری :

آبیاری گیاه دراسنا باید به طور منظم باشد، اجازه ندهید خاک گیاه خشک شود. البته دراکو، می‌تواند شرایط خشک زمستان را نیز تحمل کند.

دما :

بیشتر گیاهان خون سیاوشان ترجیح می دهند در حرارت گرمتر از ۳۲ درجه سانتیگراد و بالاتر باشند. دراسنا دراکو اینجا نیز منحصر به فرد است و قادر به مقاومت حتی در حرارت پایین تر از ۲۵ درجه سانتیگراد است.

تعویض گلدان گل دراسنا :

به طور معمول، هر دو سال یکبار یا زمانی که احساس می‌کنید گلدان کیفیت خود را از دست داده است، آن را عوض کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی