پرورش گل و گیاه آپارتمانی

پرورش گل و گیاه آپارتمانی

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

ریحان

سه شنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۱۷ ق.ظ

ریحان کلمه ای عربی و به معنی " گل و سبزه " است که معادل این لغت در فارسی " اسپرغم " گفته می شود.

ریحان گیاه بوته ای یک ساله ای است که معمولاً طول آن بین 20 تا 45 سانتیمتر است و دارای عطر و بوی  مطلوبی است. رنگ ساقه ی بوته ی ریحان سبز تند است و دارای برگ های منظم و بیضی شکل است. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۰:۱۷

کاکتوس ماملیاریا (بالشتک سوزن)

دوشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۶:۲۴ ب.ظ

کاکتوس مامیلاریا

کاکتوس ماملیاریا به خاطر خارهای ابریشم‌مانندی که دارد بالشتک سوزن نامیده می‌شود. پرورش کاکتوس بالشت سوزن کار بسیار آسانی است. هر کسی می‌تواند این کار را انجام دهد. برای همین کاکتوس مالیاریا برای کسانی که فکر می‌کنند چیز زیادی درباره‌ی باغبانی نمی‌دانند و به دنبال گیاهی می‌گردند که در خانه پرورش دهند، می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۸:۲۴

کاکتوس اپونتیا میکروداسیس (کاکتوس گوش خرگوشی)

يكشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۴:۴۰ ب.ظ

 کاکتوس اپونتیا میکروداسیس

کاکتوس اپونتیا میکروداسیس با نام اپونتیا راکتی یا زبان مادرشوهر شناخته شده است و دارای ظاهری بسیار زیبا می باشد بطوریکه روی سطح آن پوشیده از خارهای بزرگ و کوچک تیز است و در صورت تماس با پوست می تواند ایجاد حساسیت نماید و در پوست فرو رود، اگر تمایل دارید کاکتوس اپونتیا میکروداسیس زیبا را لمس نمایید حتما از دستکش استفاده کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۶:۴۰

گل مریم

يكشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۳:۵۹ ب.ظ

گل مریم (نام علمیPolianthes tuberosa) گیاهی است چندساله با گل‌های سفیدرنگ و خوشبو که عصارهٔ آن در عطرسازی استفاده می‌شود. گل مریم ایرانی به دلیل معطر بودن آن در دنیا منحصربه‌فرداست و به دلیل همین مزیت در دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد و در سراسر جهان و بخصوص به اروپا خواهان زیادی دارد. علت این نام گذاری ظاهرآ این بوده‌است که در نقاشی‌های تاریخی ایران همواره این گل در دست حضرت مریم قرار داشته‌است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۵:۵۹

گل ساناز (رز مینیاتوری)

يكشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۲۳ ب.ظ

گل ساناز

گل ساناز با نام علمی Rosa spp از خانواده رز مینیاتوری است که از ترکیب رز معمولی و رز چینی بدست می آید. گل ساناز را هم می توان در گلدان پرورش داد و هم می توان به عنوان پرچین و حاشیه سازی در فضای باز پرورش داد. از نوع بالا رونده آن هم می توان به عنوان پوشش دیوار ها و زیبایی بخشیدن به فضاهای عمودی استفاده کرد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۲:۲۳

گل کالانکوآ

يكشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۲۱ ق.ظ

گل کالانکوآ با نام علمی Kalanchoe blossfeldiana، بومی ماداگاسکار، از گیاهان آپارتمانی زینتی است که دارای برگ های صاف، بیضوی، بدون کرک و گوشتی است. این گیاه دارای شکوفه های ستاره ای و گل های کوچک منظم و معطر چند گانه در رنگ های متنوع صورتی و قرمز و زرد که در بالای برگ ها در فصل زمستان ظاهر می شوند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۰:۲۱

گل آگلونما

شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۱۵ ق.ظ

گل آگلونما از گیاهان زیبای آپارتمانی است که به دلیل انبوه بودن برگهای گیاه، برای اتاق‌های کوچک و محیط‌ های اداری بسیار مناسب است و جلوه‌ای زیبا، سبز و با طراوت به فضا می‌دهد. کاشت آگلونما با دیگر گیاهان آپارتمانی در داخل یک گلدان مستطیلی بزرگ، مقایسه جالبی در شکل برگ‌ها ایجاد خواهد کرد و ایده زیبایی برای کاشت گل در منزل است. برای آشنایی با روشهای نگهداری، کاشت و تکثیر گل آگلونما با ما همراه شوید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۰:۱۵

گل دراسنا

شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۱۰ ق.ظ

گل دراسنا (dracaena) از گیاهان محبوب و سر سخت به شمار می‌آید. این گیاه بیش از ۴۰ نوع دارد و خانواده بزرگی از گیاهان را دربرمی‌گیرد. گیاه دراسنا که به خون سیاوشان نیز معروف است، در همه جا رشد می‌کنند. انواع مختلف این گیاه بستگی به نوع و محدوده جغرافیای زندگی‌شان رشد متفاوتی را دارند اما به طور کلی رشد آن‌ها سخت و دشوار نیست.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۰:۱۰