پرورش گل و گیاه آپارتمانی

پرورش گل و گیاه آپارتمانی

کاکتوس بشکه ای (خمره ای)

شنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۵۳ ق.ظ

کاکتوس بشکه ای

کاکتوس بشکه ای گرد و مدور اسـت. در اطراف این گیاه شیار‌هایی وجوددارد کـه تیغ و خار از آنجا رشدکرده اند. این گیاه در ماه‌های اردیبهشت و خرداد گل داده کـه بـه رنگ قرمز یا زرد هستند.

کاکتوسهای بشکه ای به واسطه شکل کروی با دنده ها یا تیغه های طولی شناخته میشود. این کاکتوس اندازه های گوناگونی دارد و ممکن است کوتاه و چاق و یا بلند (تا 3 متر) باشد. کاکتوس خمره ای در بیابان به افرادی که راه خود را گم کرده اند کمک میکند چرا که همیشه به سمت جنوب غرب رشد میکند. مراقبت از این گیاه بسیار ساده است به همین علت برای افراد تازه کار گزینه ای عالیست. محل نگهداری، خاک، گلدان و آب چهار فاکتور کلیدی برای مراقبت از کاکتوس هستند.


کاکتوس بشکه ای

شرایط نگهداری از کاکتوس بشکه ای : 

نور:

کاکتوسهای گلدانی را باید در گرمترین جای خانه در مکانی روشن نگهداری کنید. نور مستقیم آفتاب در اواسط تابستان ممکن است باعث سوختن برگهای گیاه شود بنابراین در این زمان باید آن را به جای دیگری منتقل کنید یا پرده جلوی پنجره را بکشید تا آفتاب ملایمتری به گیاه برسد.

خاک مناسب:

بخش عمده خاک کاکتوس بشکه ای شامل ماسه است که با مقدار کمی خاک باغچه، پرلیت و کمپوست ترکیب میشود. خاک آماده کاکتوس نیز برای پرورش کاکتوس بشکه ای مناسب است. گلدان سفالی غیر لعابی برای کاکتوس بهتر است چون امکان تبخیر رطوبت اضافی را فراهم میکند.

آبیاری:

آب مولفه بسیار مهمی در مراقبت از کاکتوس است. کاکتوس بشکه ای بومی بیابانهای خشک و بی آب است و معمولا تنها از آب باران برای دریافت رطوبت مورد نیاز خود بهره میگیرد. بنابراین در تابستان بیشتر از هفته ای یک بار به گیاه آب ندهید. کاکتوس خمره ای در زمستان که در خواب به سر میبرد، نیاز به آب چندانی ندارد. آب دهی مناسب در فصل بهار باعث رشد گیاه و تولید گلهای زرد رنگ کوچک میشود. در موارد نادر گیاه میوه خوراکی نیز تولید میکند.

کودهی:

کاکتوس در نواحی رشد میکند که خاک حاصلخیزی کمی دارد بنابراین مواد مغذی مورد نیاز آن کم است. تنها یک بار در سال در فصل بهار در زمانی که گیاه از خواب بیدار شده و دوباره شروع به رشد کرده است، به آن کود بدهید. کود مایع با نیتروژن کم برای کاکتوس بشکه ای مناسب است. مقدار کودی که باید بدهید بستگی به اندازه گیاه و گلدان آن دارد. بهتر است برای اطمینان از میزان کود مورد استفاده، دستور العمل روی محصول را رعایت کنید.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی